Abside Iglesia Moriello de Sampietro

Abside Iglesia Moriello de Sampietro
Abside Iglesia Morillo de Sampietro

martes, 18 de marzo de 2014

¿IMOS PERDIÚ L'ESMO?

 Dimpués de leyer escritos publicaús estos dias, charrando de o mal que se fan os treballos en a carretera  de L' Ainsa ta Arcusa, me beniba ta o tozuelo una frase:
En pagas, de toz os betuperios que imos pasau y pasamos, encara pedimos cosas razonables.
No cuento que sea muy difizil de biyer, que queramos llegar ta casa sin estalapizanos, sin espantanos cuan nos tropezamos con un camión, sin rematar en a cuneta, u repasar os debanpasaús de toz os de o Conzello de l´Ainsa.
Cuento que dica  os tresplantaús de ziudá, pueden fer un poder y replegar,  que pedir una chiqueta carretera, no ye ser insensible ta os problemas de o medio ambiente, ni nos queremos cargar un lugar, ni un camino romano, ni una fuen, ni cosa.
No ha de pasar l' AVE ni l' autopista de que me sio, ye una carretera ta ir ta casa nuestra, una miqueta millor que agora, que le repasen os foraús  y que cudien o chelo en l' ibierno. Ixa carretera ( pista esfaltada), que ye agora, tamién se fizo con l' escamallo de os bezinos de ixos lugárs, que encara remeran tener que sacase dineros de chintar, ta fer, por exiemplo, o puente d'Ena.
A chen que imos dezidiu bibir en o monte, en os lugaróns chicotes, no por gusto, emos a casa astí. Y bel dia, se nos fan ganas de no arrastrar tantas dificultaz de contino. Todo ye tan difizil, y ba tan despazio...
Berdá ye, que as güeito de o maitin un dia d'ibierno, no me trobo a dengún de ixos que agora les alticama, por ande pasa a carretera. Son en una "urbanizazión" de L' Ainsa, con a calefazión zentral y biyendo Os Treserols, y a torre de Guaso, por a lucana. 
Que siga bien platero que dengún queremos, por lo menos yo no, que se fayan atropellos ni con os lugárs ni con a chen, ni  con os paixaricos, pero semos fartos de as rechiras y escamallos que fan manezer, chen que cuan ha abiú que rascase as pochas, y reñir ta trayer, por exiemplo l'augua, no sapemos an yeran.
¿No se podrá fer cosa ta apañanos una miqueta a bida a os que bibimos por ixos lugars, u qué?